Re: promieniowanie monitorów CRT

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_tnij.go2.pl>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 19:39:59 MET DST

> Witam, chciałem zapytać się o kilka spraw, w których się wogóle nie orientuję a
> myślę że są dosyć istotne. Wszystkich wtajemniczonych bardzo proszę o pomoc.

Monitory nie emitują żadnego szkodliwego promieniowania. Poza
świetlnym (co oczywiste), nieco miękkiego promieniowania
rentgenowskiego, na tyle mało i na tyle małoenergetycznego że możesz
o nim zapomnieć a także nieco radiowego szerokopasmowego, również do
pominięcia.
Ponieważ promieniowanie jest nieszkodliwe, więc nieco więcej od 19'
niz od 17' jest nieistotne. Normy są przesadnie/asekurancko ostrożne.
Zamiast martwić się promieniowaniem, naucz się właściwej kultury
patrzenia w ekran. Wiesz, fizjologia widzenia, kontrast
ekran/otoczenie, natężenie oświetlenia, jasność ekranu, nauka
mrugania (taktak! :), regularne i częste odpoczynki połaczone ze
zmianą odległości widzenia itd.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Codegen 300W***