Re: promieniowanie monitorów CRT

Autor: mops <mops_at_gold.pl>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 22:41:49 MET DST

 Przy czym
> nie mitologizowałbym tu znaczenia częstotliwości odchylania V, która
> _musi_ wynosić wg. niektórych 100Hz. Ja nie widzę specjalnej (a
> właściwie żadnej) różnicy między np. 50 a 100Hz... Może jestem
> wyjatkiem? :)

Jesli nie widzisz roznicy miedzy 50 a 100hz to jestes ewenement jakis.
Ja przy 60hz nie moge pracowac dluzej bo mi lzawia oczy. Po prostu widze
to miganie ekranu i nic na to nie poradze. Dla mnie obraz przy 60hz jest
niestabilny. Przy 85 juz tej dolegliwosci nie mam. Pewnie mam wyzej prog
ustawiony :)
Generalnie wlasnie najwazniejsza jest czestotliwosc odswiezania w
monitorach. Czym wyzsza tym bardziej stabilny obraz. Dlatego monitory lcd
sa uwazane za "zdrowsze" poniewaz tam nie ma migotania obrazu.
Co do zdrowia to po prostu przyjelo sie ze nalezy od czasu do czasu po
prostu spojrzec za okno albo gdzies tam a nie lepic wzrok caly czas w
monitor. Co do mrugania to w zasadzie jest to naturalny odruch kiedy nasze
galy sa zbyt suche.

Z pozdro
Mops