Re: Znowu ta gwarancja (dlugie)

Autor: rosi <keyser.sozeNOSPAM_at_interia.pl>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 12:28:50 MET DST

Dnia 2004-08-31 10:04, Użytkownik VB napisał:

> podaj podstawe prawna

art. 579 kc
§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi
jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

> W watku jest mowa o sprzedazy konsumenckiej, wiec z rekojmi nie
> skorzystasz.

art. 579 kc
Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

proponuje poczytac dzial II kc, nazywa sie Rekojmia za wady i jest tak
sformulowany, ze idzie beknac za cokolwiek bedzie w towarze nie tak,
jezeli tego nie ma zaznaczonego na pismie... rekojmie opisuja artykuly
od 556 do 576

> jw. Nie mozesz skorzystac z rekojmi, bo mowa o sprzedazy
> konsumenckiej. Z rekojmi mozesz skorzystac jesli kupujesz "na firme".

podstawa prawna? od kiedy firmy sa uprzywilejowane??? nie byloby to
czasem naruszenie Konstytucji w art. mowiacym o rownosci kazdej
jednostki??? poza tym w kc funkcjonuje sformulowanie KUPUJACY, a mi to
brzmi nijak do sformulowania "zakup na firme".