Re: Semprom 2600+ a XP2200+ który wybrać?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 19:45:07 MET DST

Aptu napisał:

> Nie należy również zapominać że w w pierwszym jest 2600+
> a w drugim tylko 2200+, całe 400 różnicy ;-).

Marketingowcy AMD mogą sobie pogratulować pierwszej ofiary ich
sprytnego planu :)))
Nie wiem czy wiesz, ale z chwilą wprowadzenia procesorów Sempron
firma AMD wymyśliła inny system przeprowadzania testów, których
zadaniem miało być określenie współczynnika PR (Performance Rate).
W dużym skrócie różnica polega na przeprowadzaniu zupełnie innej
serii testów dla obu grup procesorów. O ile Athlony XP (i nowe
Athlony 64) są testowane na aplikacjach profesjonalnych
wymagających dużych mocy obliczeniowych, o tyle Semprony są
testowane na prostych aplikacjach biurowych. To właśnie dzięki
takiemu podejściu nowe Semprony zyskały aż tak zawyżone oznaczenia
PR. AMD oficjalnie przyznało, że gdyby Semprony były testowane na
aplikacjach profesjonalnych, otrzymałyby zupełnie inne, dużo
niższe oznaczenia, zresztą porównywalne do obecnych Athlonów XP
Thoroughbred z których się wywodzą. Ale firmie chodziło głównie o
wykazanie wydajności poszczególnych układów w zupełnie odmiennych
zastosowaniach. Stąd całe zamieszanie :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper