Re: Dysk twardy IBM Deskstar 120GXP (IC35L040AVVN07-0)

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 18:06:11 MET DST

Tomek <POPRAW_thnet(at)eranet_pl_ADRES> wrote:

> Czemu tak "ostro" ? Miałem dokładnie taki dysk 40 GB, IBM 120GXP. Chodził

Dużo napisano już o fatalnych dyskach IBMa i ich problemach z utrzymaniem
jakości w fakbrykach, m.in. na Węgrzech. Miałeś szczęście, że nie miałeś
problemów.

> tylko szykaj uczciwego sprzedającego abyś kupił dysk 100% sprawny. Wtedy
> powinieneś być z niego zadowolony (zakładam, że używany będzie TANI !!!)

Problemy z nimi występowały po jakimś czasie - tj. dysk działał rok albo
trzy i padał (mi dwa padły po kilku miesiącach, a jeden - 2.5" - po ok.
3 latach).

> Ja też bo po sprzedaży tego IBM zostałem "wierny" firmie i kupiłem 60 GB ale
> już pod znakiem Hitachi z serii 180GXP (chyba już też zastąpioną jakąś
> nowsza) bo ten ma już olejowe łożyska i jest BARDZO cichy, praktycznie
> niesłyszalny a przy okazji odrobinkę szybszy od 120GXP.

To wprawdzie ten sam dział, ale inna firma sprawuje pieczę nad jakością -
- no i chyba można zaufać. Ale Hitachi, nie IBMowi.

P.