Re: "czysty sinus" w UPSach

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 09:38:20 MET DST

Użytkownik "MaYa" <wojtekm@poczta.fm> napisał w wiadomości news:cgtjvo$1s8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam !
>
> wlasnie przegladam reklame zasilaczy awaryjnych EVERa, a w niej "Producenci
> sprzetu komputerowego (...) stosuja zasilacze z aktywnym PFC, ktore w wielu
> przypadkach nie toleruja napiecia innego, jak sinusoidalne w zasilaczach
> awaryjnych".

Mam centralke telefoniczna, ktora byla podlaczona do sieci przez UPS'a, jakiegos "no name" no i po awarii sieci energetycznej i 30 minutach pracy na UPS'ie dosłownie wybuchł kondensator elektrolityczny (dymu było jak ze świecy dymnej). Nie wiem jaki jest kształt napięcia tego UPS'a, bo napiecie było w normie (ok. 190 V), ale jak swoim kształtem odbiega od sinusoidy i zawiera sporo wyzszych harmonicnych to moze uszkodzic kondensatory elektrolityczne, ktore po prostu grzeja sie od takich wysokich czestotliwosci.