Re: Jaka karta graficzna?

Autor: oxygen4 <oxygen4_at_odrzut.o2.pl>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 16:02:56 MET DST

Dawno temu przybył człowiek, przedstawił się jako Baroo i powiedział:
> sory zapomniałem napisać: mam 2x256 Kingston 400 CL 2.5
No to jeszcze 2, nawet 2x512, tam jest miejsce ;)

> No ok, ale jaki mi polecasz z tych trochę mniej markowych (jak napisałem:
> nie chcę wydawać fortuny na kartę).

> Zastanawiam się teraz czy lepiej kupić:
> GeForce 6800 Leadtek Winfast A400-128TDH 128MB TV & DVI za 1579zł
> czy może R9800 z 256MB ramu
> Radeon 9800 Pro Sapphire 256 MB DVI + TV BOX (256-bit) za 1599zł
>
> Czy postawić na takiego Leadteka GF6800 czy lepiej zainwestować w 256MB ramu
> dla R9800?

Nie wiem. Są tu ludzie którzy się na tym znają, oraz tacy co sie bardzo
dobrze znają, ja się nawet byle jak nie znam.

Coś tam jednak spróbuję pomóc. 256MB przeciwko 128MB nie zaszkodzi, ale
dużo więcej może dać dwukrotnie szerszy "bus" 256bit. Patrzyłbym
bardziej w tę stronę, mimo że tutaj na jedno wychodzi.
Kiedyś czytałem że Radeony lepiej od GF radzą sobie z AAx4, ale od tego
czasu nVidia mogła zrobić jakieś postępy, w końcu kiepskich tam nie
zatrudnili. Zobacz jakieś recenzje, najlepiej w kilku wersjach
politycznych i wyciągnij sobie średnią.

BTW 1600zł to nie fortuna? Za to można całego peceta złożyć, na którym
nawet coś się uruchomi ;)