Re: Zasilacze - pytania niestandardowe

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 12:08:04 MET DST

Świdr wrote:
> - zasilacz bardzo nagrzewa wnętrze obudowy przy dużym obciążeniu
> proca. Czy dla zasilacza duże znaczenie ma odprowadzanie ciepła przez
> ścianki nie posiadające otworów wentylacyjnych. Chciałbym może dla
> ograniczenia emisji ciepła do wnętrza obudowy obłożyć zasilacz np
> korkiem.

Temperatura pracy ma duże znaczenie i dla zasilacza, i dla
"bebechów" we wnętrzu obudowy. Już teraz powinieneś mieć
dodatkowe wentylatory, jeżeli zasilacz Ci tak nafrzewa
wnętrze. Przy korku będzie ich jeszcze więcej, a wtedy
może nie ma sensu inwestycja w wyciszanie.

> - czy to że z zasilacza wychodzi kilka przewodów o tym samym napięciu
> ma jakieś znaczenie - chodzi mi o to czy jeśli chciałbym zrobić
> zasilacz zewnętrzny to muszę mieć pełne 20 ileś żył czy można jedną
> żyłę na każde z napięć i w obudowie już tylko podzielić?

Możesz jedną i podzielić, ale pamiętaj, że wtedy musisz
mieć a) kable o odpowiednim przekroju zdolne przenosić
duże prądy z niewielkim spadkiem napięcia, b) porządne
łączenia tych kabli na grubych miedzianych szynach, by
tam nie było z kolei strat mocy. Do płyty głównej jednak
powinna iść całkowicie odrębna wiązka -- agregację polecam
jedynie dla kabli zasilających napędy i wentylatory.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |