Dnia 28-8-2004 o godzinie 23:02, aaaaaaaaaaaa napisal(a):
> Bardzo dziękuję za mądre odpowiedzi i podpowiedzi, ale problem z tematu
> wciąż nie jest dla mnie jasny.
Wczytaj sie dobrze w to, co poprzednicy podsuneli, bo moze Ci sie
przydac nie tylko w tej jednej sytuacji.
> Ponawiam więc pytanie w możliwie
> najprostszej formule:
>
> Czy sprzedawca może dowolnie ustalać okres gwarancji, czy też musi w
> tym względzie podporządkować się zaleceniom producenta?
Jesli chodzi o polskie prawo, to o gwarancji mozna mowic tylko wtedy,
gdy jest karta gwarancyjna wystawiona przez gwaranta (czyli tu
producenta) i okresla ona to do czego sie gwarant zobowiazuje.
Wszystko inne, w tym zwlaszcza "gwarancja na podstawie paragonu" czy
inne smieszne stwierdzenia gwarancja nie jest. A co do pytania to
jesli jest karta gwarancyjna w jezyku polskim to z pewnoscia jest tam
napisane ile trwa gwarancja. Zreszta sprzedawca i tak zadnego interesu
by nie mial skoro gwarantem jest producent.
Mam wrazenie ze mylisz odpowiedzialnosc sprzedawcy z tytulu
niezgodnosci towaru z umowa z gwarancja producenta...
-- pozdrawiam PawelReceived on Sun Aug 29 00:00:21 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 29 Aug 2004 - 00:51:43 MET DST