Re: gwarancja sklepu a producenta

Autor: VB <not_at_provid.ed>
Data: Sat 28 Aug 2004 - 23:58:36 MET DST
Message-ID: <4vmlqz0yj0jw.1s81tswpjy25z$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia 28-8-2004 o godzinie 23:02, aaaaaaaaaaaa napisal(a):

> Bardzo dziękuję za mądre odpowiedzi i podpowiedzi, ale problem z tematu
> wciąż nie jest dla mnie jasny.

Wczytaj sie dobrze w to, co poprzednicy podsuneli, bo moze Ci sie
przydac nie tylko w tej jednej sytuacji.

> Ponawiam więc pytanie w możliwie
> najprostszej formule:
>
> Czy sprzedawca może dowolnie ustalać okres gwarancji, czy też musi w
> tym względzie podporządkować się zaleceniom producenta?

Jesli chodzi o polskie prawo, to o gwarancji mozna mowic tylko wtedy,
gdy jest karta gwarancyjna wystawiona przez gwaranta (czyli tu
producenta) i okresla ona to do czego sie gwarant zobowiazuje.
Wszystko inne, w tym zwlaszcza "gwarancja na podstawie paragonu" czy
inne smieszne stwierdzenia gwarancja nie jest. A co do pytania to
jesli jest karta gwarancyjna w jezyku polskim to z pewnoscia jest tam
napisane ile trwa gwarancja. Zreszta sprzedawca i tak zadnego interesu
by nie mial skoro gwarantem jest producent.

Mam wrazenie ze mylisz odpowiedzialnosc sprzedawcy z tytulu
niezgodnosci towaru z umowa z gwarancja producenta...

-- 
pozdrawiam
Pawel
Received on Sun Aug 29 00:00:21 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 29 Aug 2004 - 00:51:43 MET DST