Re: Nagly zanik pradu - UPS winny czy zasilacz.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 28 Aug 2004 - 15:56:31 MET DST

Proces peterphk <peterphk.no-fq.spam@wp.pl> zwrócił błąd:
> Lepsze zasilacze troche inaczej zachowuja sie w przypadku zaniku
> napiecia. Jak pewnie wiesz UPS'y typu back przelaczaja sie na prace
> bateryjna po zmniejszeniu napiecia do okolo 165V. Nie trzeba byc
> jasnowidzem zeby obliczyc, ze zasilacz taki przy napieciu 165V bedzie
> bral wicej pradu (czyt. prad o wiekszym natezeniu).

Myślę, że mój przełącza się nawet szybciej, kiedy różnica napięcia do
standardowego jest mniejsza. Spróbuję na razie zmniejszyć jego czułość.
Znalazłem w końcu, że można ustawić trzy progi: 160, 180(domyślny) i 196
VAC. Programuje się wszystko tym samym klawiszem który służy do włączania.

> Potrzebujesz UPS'a z AVR'em ... dla pewnosci zainwestowal bym w jakis
> model 700VA zeby byl zapas mocy ...

Znajdę jakiś. Zanim przyjdzie podmienię tymczasowo zasilacz na słabszy.
Stary UPS posłuży później do "napędzania" jakiegoś słabszego komputera, do
tego celu wystarczy.

> (jesli chodzi o samo wlaczanie zasilacza to nie radze tego robic jezeli
> UPS pracuje na aku w danej chwili bo przez ulamek sekundy idzie tam
> bardzo duzy prad - dotyczy chieftec'ow i innych lepszych)

Chodzi o start z zasilania bateryjnego? Nie, tego nie robię, zresztą nie ma
potrzeby zwykle. Poza tym wydaje mi się, że mój obecny UPS nie jest
przystosowany do startu kompa z baterii.

OK, to na razie wszystko wydaje się jasne. Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze