Re: Dysk do laptopa - pilne!!

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 22:01:54 MET DST

On Fri, 27 Aug 2004 16:09:53 +0200, adasiek wrote:

> do dyskow IBM/Hitachi jest program DriveFitnessTest /DFT/ do
> sciagniecia ze strony WWW; nakrywasz ISO tego na plyte CD-R,
> lub robisz dyskietke bootowalna; nastepnie robisz Complete
> Test i w jego trakcie sluchasz.... sluchasz... sluchasz...
> poza tym, ze nie maja prawa wyskoczyc bledy, to dysk nie ma
> prawa podczas przebiegu tego dysku "zwolnic" w pewnym
> momencie i "zastukac glowicami" - to moze potencjalnie
> oznaczac problem;

Dziękuje za poradę, nagram sobie to na CD-R. Jak przyjechałem
oglądać dysk to sie okazało że dysk był w trybie read-only. Nie
pamiętam dokładnie komunikatu, ale po wejściu w fdisk linuksowy
najpierw był warning disk write protected i widział tylko 53 MB, czyli
był zabezpieczony dysk na hasło - (gość był lamą i nie znał sie na
tym) a szkoda :(

I tu mam pytanie: czy taki dysk można odbezpieczyć tylko z poziomu tego
laptopa gdzie było hasło założone ? Bo jak patrzyłem do biosu to nie
zauważyłem opcji (stary laptop to był)

Będe wdzięczny za informacje.

Pozdrawiam Paweł S.