[komputer] - zakup, konfiguracje do oceny

Autor: ad_no <ad-noctum_at_tlen.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 17:57:43 MET DST

 Mam zamiar kupić nowego kompa. Mam dwie konfiguracje i kilka pytań. Sprzęt
który biore z obecnego kompa:
- dysk tawrdy maxtor 200 gb
- napędy: DVD Sony, cdr/rw Lite-ON
- karta TV, karta dźwiękowa
- pamięć KINGSTON 512 333 Mhz

Zestaw 1:
procesor: AMD Athlon 64 3200+
płyta główna: Epox 8KDA3+
karta graficzna: Asus Radeon 9600xt
pamięć: 2x256 mb (doradźcie jakie, nie muszą być w dualu), a jeżeli nie
pamięć to nagrywarke dvd kupie
wentylator na procesor: Gigabyte 3D Cooler Pro GH-PCU21VG lub Gigabyte 3D
Cooler Ultra GT GH-PCU31-VH (nie wiem który)
obudowa: Chieftec MA-01SL-D (zasilacz 360 W)

Zestaw 2:
procesor: Intel Pentium 4(S478) 3.20E GHz HT (FSB 800) Prescott
płyta glówna: Gigabyte GA-8IPE1000 Pro3 Intel 865PE
[...]

Pytania i problemy:
1. Nie wiem na co się zdecydować, pomóżcie. To są konfiguracje do oceny, ale
moze coś w nich trzeba zmienić.
2. Podstawowe pytanie: Którą platforme wybrać - opartą na Inetlu czy AMD?
3. Czy zasilacz poradzi sobie z takim sprzętem (na 100% będe podkręcał
troche procesor)

Komputer będzie mi służył do wszystkiego - tj. do gier, programów i innych.
Sprzęt będzie musiał czasem chodzić po kilka dni bez przerwy (zasilacz - czy
wytrzma?). Dużo pracuje, mam czasem kilkanaście aplikacji włączonych (np.
TV, nagrywanie, word, www, poczta, firewall, antywirus) i chce żeby wszystko
działało dobrze i wydajnie. Gry też mnie interesują, lubie sobie pograć
dlatego zależy mi żeby komputer poradził sobie z tymi najbardziej
wymagającymi (np. Doom 3, FarCry). I najważniejsze - finanse ,do wydania na
sprzęt mam około 3200 zł.