Re: wąskie gardlo ? :-)

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 15:45:23 MET DST

Tomek wrote:

> Mimo numerkow "300" te zasilacze sa dosc rozne od siebie:
> 1) Codegen nie wytrzyma wiele - ktos na tej grupie napisal ze 300W

Mi się wydaje, że jest sporo różnych modeli Codegenów chociażby 300W, więc
może jest tak, że te starsze to shit, ale w miarę upływu czasu pojawiają się
poprawione (coś a'la K7S5A PCB 1.x vs PCB 5.x). Np. ostatnio miałem okazję
przetestować zabezpieczenia antyzwarciowe Codegena 300W (Model 300X1)
kupionego miesiąc temu, przez przypadkowe zwarcie się kabelków zasilających
od wiatraka typu "custom, home made :-D" podłączonego do płyty głównej. Nic
się nie stało żadnemu z podzespołów (komputer natychmiast się wyłączył gdy
doszło do zwarcia) mimo iż zasilacz jest stale mocno obciążony (wew. mam
sporo podzespołów, np. dwa dyski, CD-RW i DVD-ROM). Gdy mój znajomy, jakieś
6 miesięcy temu zrobił podobny manewr (również zwarcie w gniazdku na płycie,
zasilającym wiatrak) to spalił płytę i pamięć i był to także Codegen 300W,
ale nie wiem jaki model. A może po prostu - tak jak przy niektórych płytach
np. ECS'a - trzeba mieć szczęście, by trafić na solidny egzemplarz.