Re: Monitor CRT 17" czy 19"?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 15:12:14 MET DST

Danielj Jaworski wrote:
> Co lepiej kupić? Dobrą 17", czy trochę gorszą 19"?
> Przeznaczeniem monitora były by prace biurowe (przeglądanie WWW,
> [...]

Osobiście kupiłbym gorszą 19". Duuuuża różnica komfortu w porównaniu do
17" - szczególnie gdy chodzi o prace biurowe. Wierz mi na słowo: nieraz
spędzam kilkanaście godzin dziennie przed komputerem programując lub bawiąc
się w 3DSMax / ArchiCAD'ie. Gdy miałem 17", to po takim czasie ciągłego
wpatrywania się w małe literki odczuwałem duże zmęczenie oczu (natomiast po
zmianie rozdzielczości na mniejszą - zmęczenie ręki od ciągłego przesuwania
niemieszczących się dokumentów :-D). Zresztą obecnie monitory nawet z
najniżej półki wcale nie są aż takie złe. Przed zakupem poproś o włączenie i
zaprezentowanie obrazu monitora, zwróć uwagę czy w rozdz. pow. 1024x768 przy
co najmniej 75Hz obraz nie staje się lekko rozmazany (np. oglądając ostrość
liter w notatniku), czy gdy na dużej części ekranu pojawia się bardzo jasny
krztałt (np. wspomniany notatnik), to czy reszta obrazu nie staje się
ciemniejsza itp. itd.

Co do ergonomii to uważam, że każdy ma swoje przyzwyczajenia i gusty, więc
dokonasz wyboru sam.

PS. Niedawno widziałem tanią 19" CTX'a oferującą wyśmienity obraz. Aha -
Samsungi oferują chyba najlepsze parametry (takie jak np. wielkość plamki)
za najniższą cenę.