Re: Uszkodzona tablica partycji fat 32 w laptopie

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 14:44:38 MET DST

> Muszę odzyskać dane z dysku znajdującego się w laptopie ale uszkodzona
jest
> tablica partycji i nie mogę nawet zainstalować windowsa. gdy próbuję
zmienić
> wielkość partycji programem Partition Resizer wyskakuję mi napis FAT32
ERROR
> i tyle. W jaki sposób lub jakim programem można to bezboleśnie naprawić ?

To naprawdę nie tędy droga.
Przypuszczam że już za późno na wszelkie rozpaczania, ale tak na przyszłość:
- nie uruchamiaj zadnego programu który cokolwiek na uszkodzonym dysku
zapisuje.
- nie startuj systemu z uszkodzonego dysku z którego chcesz dane odzyskać.
- system startuj z innego dysku, a dysk uszkodzony jest jako drugi, wtedy
można w nim grzebać.(do dysków z laptopa są odpowiednie "przejściówki")
- im bardziej dysk zdefragmentowany (pliki w jednym kawałku) - tym więcej
odzyskasz.
- używanie wszelkich programów do dynamicznej zmiany partycji (np. partition
magic) znacznie utrudnia odzyskiwanie danych - ale nie uniemożliwia.
No i oczywiście jeżeli to dysk z laptopa, to struktura danych może być nieco
odmienna (np.IBM) gdzie na dysku zachomikowane są jeszcze narzędzia, np do
szyfrowania (a dokładniej - zabezpieczania) dysku, setupu, i kilka innych
fajnych...)
No i oczywiście pocieszę Cię: Jeżeli nie miałeś kopii zapasowej, to się nie
martw. Widocznie to wcale nie były tak ważne dane.

pozdrrr... Reksio