Re: SB Audigy LS + MIDI

Autor: Łukasz <spamlukasjordan_at_wp.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 14:34:54 MET DST

> Tylko że ono _służy_ do tego.
No niby tak, ale tylko w teorii. Do łączenia się gameportu z
instrumentem MIDI służy protokół(??) MPU-401 (tak przynajmniej czytałem
w różnych opisach, niestety strona Rolanda jest po włosku, a ja sie uczę
tego języka w liceum dopiero rok i nie powiem, żebym go specjalnie umiał
:)). Więc może jednak nie obsługuje tego??

> Wtedy byś nie miał "Creative External MIDI"... a może trzeba dżojstik
> wyłączyć?
ale to urządzenie może być tam tylko "for fun", a w rzeczywistości idzie
podłączyć do niego tylko joystick. Oczywiście próbowałem także z
niepodłączonym joy'em.

> Na tym samym Ronaldzie? Może TAM trzeba coś ustawić?
Nie, chodzi mi o gameport/MIDI na komputerze (płycie głównej). Na
Rolandzie (ale ten Ronaldo Ci się udał :D, niestety Wisła odpadła) nie
ma żadnych ustawień. W instrukcji (do Rolanda) są tylko podane
informacje, jakie ścieżki są wykorzystywane do jakich instrumentów (jest
zgodny z General MIDI i General Sound)
> hehe, nie w tym kraju ;-) ale nie mam nic "dziwnego" w kompie.

Jeśli zamierzasz podłączać podłączać keyboarda do komputera, i
zastanawiasz się nad kartą, to najlepiej chyba zainwestuj w jakąś karte
Platinum, bo te mają przednie panele najczęściej z wejściem i wyjściem
MIDI osbnym (to się chyba nazywa 9-cio pinowym). Myślę, że wtedy problem
z podłączeniem znika, a konfiguracja jest bardziej oczywista (a i o
kabel łatwiej)