SB Audigy LS + MIDI

Autor: Łukasz <spamlukasjordan_at_wp.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 17:59:40 MET DST

Naszła mnie wczoraj dziwna ochota na potworzenie "muzyki" :).
Mam już od dość dawna keyborda Rolanda EM-20 z gniazdami MIDI-IN i
MIDI-OUT. W komputerze mam karte Sound Blaster Audigy LS (jest też
wbudowana wewnętrzna NVIDIA, ale nie ma portu MIDI). Dokupiłem w sklepie
kabel MIDI, z jednej strony ze złączem MIDI-IN/OUT, a z drugiej
podłączeniem do karty dźwiękowej (takim jak do Joysticka). Podłączyłem
wszystko razem (znalazłem pare opisów na necie) i próbuję wykorzystać
mojego keyboarda. Niestety nic. We właściwościach audio w zakładce
odtwarzanie muzyki midi powinno być chyba urządzenie Creative External
MIDI, bo pozostałe zawierają w nazwie SW (Software??). Próbowałem też
odtworzyć plik MIDI na każdym możliwym sprzęcie w winampie (przełączałem
też kable MIDI na keyboardzie). Kabel działa chyba dobrze, bo podłączony
na dodatkowym złączu joystick jest poprawnie rozpoznawany, i działa. W
programach typu Cubase, czy Cakewalk (sekwenserach) także nie gra.
Szukałem informacji o mojej karcie dźwiękowej i znalazłem w specyfikacji
na stronie Creative'a coś takiego:
Sound Blaster LS MIDI Interface / Joystick Port: Analog and digital or
DirectInput™ game devices
a w specyfikacji Sound Blaster Live! (który do celów "muzycznych", jest
najczęściej polecany) ma w tym samym miejscu wpisane: Supports Sound
BlasterŽ MIDI and MPU-401 modes ,IBMŽ compatible 15-pin joystick port
with analog support, Support for digital and DirectInput™ game devices
Czy przez to, że moja gameport mojej karty nie obsługuje MPU-401, nie
będę mógł wykorzystać mojego keyboarda??