Chce kupic w USA Acer Aspire 2012WLMi i mam w zwiazku z tym pare pytan...

Autor: Piotr Kozlowski <orlinosWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 00:38:41 MET DST

KOncze wlasnie swoj wyjazd z Work&Travel i zamierzam kupic laptopa. Przymierzam
sie do modelu Acer Aspire 2012WLMi ze wzgledu na cene i ofiarowane mozliwosci.

Mam natomiast kilka pytan do bardziej zaawansowanych w sferze komputerowej.

1. Ten model Acera jest dostepny z pre-instalowanym Windowsami XP Pro (ENG) -
ta wersja systemu operacyjnego mi odpowiada, natomiast problem polega na braku
mozliwosci zmiany instalacji - do komputera dolaczone sa plyty z driverami i z
obrazem dysku (z zainstalowanymi Windowsami etc) - to bardzo wygodne
rozwiazanie, bo w razie awarii nie ma potrzeby reinstalowac systemu, ale
zastanawiam sie, co z polskimi znakami? Czy przy instalacji polskich znakow
potrzebna jest plyta instalacyjna Windows XP? Czy jest ewentualnie jakis inny
sposob na zainstalowanie obslugi polskich czcionek i klawiatury polskiego
programisty w systemie?

(domyslam sie, ze w najgorszym razie bede musial wywalic XP Pro i zainstalowac
polska wersje Windows)

2. Czy ktos z was ma doswiadczenie z nowszymi produktami Acera? i z roczna
gwarancja miedzynarodowa? (i korzystaniem z te gwarancji w Polsce?)

BTW:
Z zainteresowaniem sledzilem poprzednie dyskusje dotyczace kupowania notebooka
w USA. Czasem mam jednak wrazenie, ze byly z lekka snobistyczne - "tylko IBM i
ASUS to komputery, reszta to szmelc!!!$^%$^%$^%" - domyslam sie, ze jak
kupuje sobie samochod, np. Malucha to nie jest on nawet w 1% tak dobry jak
Chevrolet, ale jak sie potrafi to chyba mozna go mimo wszystko obslugiwac z
sukcesem. Ja pracowalem w zyciu na czesto bardzo szmelcowatych kompach i jakos
sobe radzilem, kwestia umiejetnosc i cierpliowsci (chociaz czasem bylo
ciezko...)

Pozdrawiam forumowiczow i z gory dziekuje za odpowiedzi.

OPIS TEGO MOJEGO "CUDA"

RW, Windows XP Pro, 15.4" TFT)
Manufacturer: Acer
Lowest Price: $1259.95
User Rating: (5.00 / 5.00) - (Read 1 Review)
Battery Life: 5 hour(s)
Software
Operating System: Microsoft Windows XP Pro

Included Devices: Built-In Subwoofer, Modem, Speakers, Wireless LAN Antenna
Monitor
Display Size: 15.4 in
Monitor
Included Network Card: Ethernet (10/100 Mbps), Wireless Ethernet - 54 Mbps
IEEE802.11g
Input Devices: Keyboard, Touchpad
Interface Type: Audio - Line In (1/8" Mini), Audio - Line Out (1/8" Mini),
Ethernet - RJ45 Twisted-Pair (XBaseT), IEEE 1394 - (Unspecified), Infrared -
IrDA Wireless Fast Infrared (IrDA-FIR), Parallel - 25 pin D-shell (IEEE 1284A),
Serial - RJ11 Modular (Phone/Telco), USB - Universal Serial Bus 2.0, Video - 15
pin High-Density D-shell (VGA), Video - 4 pin mini-DIN (S-Video)
Resolution: 1280 x 800
Video Chipset: ATI MOBILITY RADEON 9700
Display Type: Active Matrix LCD (TFT)
CD Rewrite Speed: 10 X (CD,CD-R)
CD Write Speed: 16 X (CD,CD-R)
CD-ROM Read Speed: 24 X (CD,CD-R)
Drive Controllers: IDE (ATA/EIDE/ATAPI)
DVD Rewrite Speed: 2 X (DVD, DVD-R)
DVD Write Speed: 2.4 X (DVD, DVD-R)
DVD-ROM Read Speed: 8 X (DVD, DVD-R)
Hard Drive Capacity: 60 GB
Included Drives: DVD+-RW/CD-RW Combo, Hard Drive
Bus Speed: 400 MHz
Cache Size: 1 MB
Installed Memory: 512 MB
Installed Video Memory: 64 MB
Maximum Memory: 2 GB
Memory Technology: DDR-SDRAM (DDRRAM)
Slots: MultiMedia Card (MMC), SD Card, SmartMedia, Sony Memory Stick, Type II
CardBus
Processor Class: Intel Pentium M Processor (Centrino)
Processor Speed: 1.5 GHz
System Chipset: Intel 855GME
Dimensions
Height: 1.3 in
Width: 14.2 in
Depth: 10.7 in
Weight: 6.6 lbs
Reference
Warranty Information: 1 Year Limited Warranty