Re: Części do laptopa - pytania

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 20:52:29 MET DST

Proces Pawel S <pawel@xxx.pl> zwrócił błąd:
> Potrzebuje pilnie kupić do laptopa IBM ThinkPad 600 dysk twardy. Nie
> potrzebuje dużej pojemności 6 - 8 gb starczy (używany najlepiej, ale
> sprawny), obecnie jest 4 gb firmy HITACHI DK227A-41 Cyl7944 H16 S63
> Bo włożenie większego np. 20 gb może nie pasować albo zbyt szybko sie
> przegrzewać. Dobrze myśle ?

Do tego notka można wsadzić standardowy 2,5" 9,5mm dysk jak i grubszy
12,7mm jaki masz w tej chwili. Osobiście sugeruję normalny dysk 9,5mm.
Spokojnie możesz użyć dysku większego (np. dwudziestki) i nie powinien się
przegrzewać.

> Czy wszystkie dyski do laptopów mają ten sam rozmiar 2.5" ?

Nie, mogą się różnić grubością i średnicą, są jeszcze mniejsze.

> Bo jak wyciągnąłem dysk to widać że był do jakiejś obudowie przykręcony.
> Czy będzie pasować z innej firmy dysk ? Jakiej firmy polecacie dyski ?

Będzie pasował. Ja polecam Hitachi, ale lepiej podaj konkretny model kóry
masz na myśli.

> Drugą rzeczą jaką chce kupić jest 64 mb RAM - czy dużą różnicę
> odczuje w szybkości gdy mam 64 mb. System to Win 98.

Tak, odczujesz różnicę.

> Szukałem na allegro, ale nie ma nic na śląsku - nie moge pozwolić na
> zakup w ciemno bez sprawdzenia. Zna ktoś dobry sklep z takimi rzeczami ?

Nie może być wysyłkowy? Na Śląsku niestety nie znam.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze