Re: Backup danych !

Autor: Grzegorz Mazur <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 23:33:15 MET DST

Sebastian wrote:
> Mam problem, googluje już pół dnia w poszukiwaniu programu, który
> będzie mi na bieżąco backupował jeden z katalogów (będzie go
> zapisywał na 2 partycji i wszystkie zmiany), nie wiecie może jakiego
> programu powinienem szukać ?

Toż to można zrobić zwykłym skryptem za pomocą RARa... No i potem
wrzucasz do systemowego schedulera. Np. ja mam coś takiego:

backup.cmd :
@echo off
c:
cd "\program files\winrar\"
echo. Starting backup... > c:\backuplog.txt
date /t >> c:\backuplog.txt
time /t >> c:\backuplog.txt
rar u -ac -as -dh -r -tl -idp h:\Backup.rar @c:\tobackup.txt >>
c:\backuplog.txt
echo. Backup finished! >> c:\backuplog.txt
cd \

Zawartość pliku c:\tobackup.txt to lista rzeczy do backupowania. U mnie
to jest tak:

tobackup.txt :
"C:\Documents and Settings\Gregu\Application Data\*"
"C:\Documents and Settings\Gregu\Favorites\*"
"C:\Documents and Settings\Gregu\Local Settings\Application Data\*"
"C:\Documents and Settings\Gregu\My Documents\*"
"C:\Documents and Settings\Gregu\Templates\*"

W zależności od systemu, pierwszy plik będzie miał rozszerzenie .cmd
(Win2k, WinXP), albo .bat (Win9x/ME). System scheduler jest nawet w
"małych" Windows. W "małych" Windows nie będzie pewnie działać "date /t"
i "time /t" - wtedy daj zamiast tego "echo. | date >> c:\backuplog.txt"
i oczywiście tak samo dla "time" (kropka po "echo" to nie błąd!).

A co do innych systemów operacyjnych (bo nie piszesz na czym to chcesz),
to pod Linuksem oczywiście cron + tar + gzip.

--
"Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."