Re: Laptop z matryca 4:3 czy 16:9 - co radzicie?

Autor: Grzegorz Mazur <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 23:28:06 MET DST

Escorpion wrote:
> Jak w temacie. Wlasnie chce kupic bardziej wypasiony model Toshiby i
> mam problem, bo najlepsze modele maja panoramiczny ekran 17" Nie
> ogladam DVD na laptopie, a o ile mi wiadomo, to wiekszosc aplikacji
> nie jest przystosowana do panoramy. Zostaja po srodku z paskami po
> bokach.

Bujda na kółkach. Aplikacje przyjmują rozdzielczość dawaną przez system
i tyle. Przynajmniej jeśli chodzi o zwykłe aplikacje - gry czasem mają z
takimi rozdzielczościami problem, ale większość nowych już ma opcję
Widescreen.

> Czy ktos z Was ma taka matryce? Warto?

Znajomy w pracy ma Della z 17" 16:9 i sobie chwali...

> A jesli nie warto, to ktory model Toshiby z ekranem 4:3 ma
> przynajmniej 60GB dysk (lepiej 80GB), nagrywarke DVD +/-, lacznosc
> bezprzewodowa Wifi, przynajmniej 512 ramu...

Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się raczej prędkością dysku. Żeby
to nie było 4200rpm, które są jeszcze w notebookach, ale raczej 5400rpm
albo (najlepiej) 7200rpm. Za coś takiego warto zapłacić - dużo szybsze
są te dyski. Rzeczony znajomy właśnie się rzucił na 7200rpm i jest
miodnie :D

Oczywiście jeśli chodzi o RAM, to zawsze możesz rozszerzyć, chyba że ci
wsadzą 2x256MB - zainteresuj się tym. Jeśli chcesz laptopa na długie
lata, to lepiej dopłacić do 1x512MB.

G.

--
"Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."