Re: Monitor LCD LG 1710B

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 19:04:40 MET DST

Użytkownik "Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> napisał
w wiadomości news:cgfjn3$g48$1@news.onet.pl
> Witam,
>
> Byłem dziś w MediaMarkt i mieli LG 1710B, tylko że ostatni model z
> lekko porysowaną obudową i jednym wypalonym pikselem (akurat tam
> gdzie na ogół jest pasek statusu w programach, no ale był).
> I tu moje pierwsze pytanie: Słyszałem, że często zdarzają się wypalone
> piksele w tych monitorach, nawet dopiero po jakimś czasie użytkowania.
> Czy faktycznie tak jest?

Nie. Moim zdaniem na grupach głównie widać tych pechowców, którym się to
trafiło, co jednak absolutnie nie znaczy, że statystycznie rzecz ujmując
odsetek monitorów z wypalonym pikselem (teraz lub w ciągu eksploatacji)
jest znaczący w stosunku do dobrych monitorów. Marka producenta też nie
ma tu najmniejszego znaczenia - w końcu matryce LCD są robione tylko
przez kilku producentów na świecie, więc prawdopodobieństwo pojawienia
się po roku bad pixela w monitorze firmy X za 1500 zł będzie dokładnie
takie samo, jak w monitorze firmy Y za trzy razy większe pieniądze. O
ile oczywiście jest w nich ta sama matryca. Różnice w cenie polegają
głównie na tym, że ta tańsza firma kupuje matryce, które np. nie
przeszły kontroli jakości, no i stosuje słabszą elektronikę.

> Monitor niestety podłączyć można było tylko analogowo, ale całe
> szczęście bez splittera. Obraz ładny, ale w okolicach środka lekko
> bardziej rozmyty niż na bokach (można było zaobserwować przy tekście).
> Stąd mam kolejne pytanie do posiadaczy: czy u was można też
> zaobserwować minimalne rozmycie w środku (i jeśli tak to czy macie
> podłączony przez DVI czy przez D-Sub)?

Monitor LCD nie ma prawa mieć żadnego rozmycia w żadnym punkcie ekraniu.
To wynika z zasady jego działania. To co zaobserwowałeś jest wyłącznie
skutkiem podpięcia go do słabej karty graficznej albo przez rozgałęziacz
sygnału video. Co więcej - jeżeli widać różnicę w jakości obrazu przy
podpięciu monitora przez DVI i przez D-Sub, to świadczy to praktycznie o
słabej jakości przetwornika karty graficznej (ew. w drugą stronę -
przetwornika w monitorze). Na ATI się to nie zdarza, na GForce IMO jest
to reguła.

> Inna sprawa, to że ma dosyć nieprzemyślaną podstawkę i musi odstawać
> kawałek od ściany... Może wie ktoś czy da się go przymocować do
> ściany i ile ewentualnie kosztują uchwyty?

A tu nie pomogę.

/odpowiadając zmień px na pl/