Re: Nowy komputer - proszę o sugestie

Autor: Maciek Mystkowski <mattm_at_plusnet.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 14:31:58 MET DST

"Bufi" <michalbu@pf.pl> wrote in message
news:cgfakc$eh6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Zdecydowałem się na Prescotta i tutaj kolejnych kilka pytań. Podobno
> strasznie się grzeje, czy Zalman CNPS7000A-AlCu da mu radę?
Mysle, ze da rade ale nie baw się w podkrecanie. Dochodzi jeszcze druga
sprawa
- który Prescott ? Na socket 478 czy LGA775 ? Po pierwsze musisz dla LGA775
wziac plyte na chipsecie 9xx, po drugie i tak i tak musisz sprawdzic czy
Zalman wchodzi na plyte, ktora wybierzesz.

> Gdzieś przeczytałem, że pod nowe procesory P4 zalecana jest płyta z
4fazowym
> zasilaniem czy coś takiego, kolejny chwyt marketingowy, czy smutna prawda?
Szczerze mowiac nie wiem - nie mialem z P4 w ogole do czynienia ale raczej
prawda jest, ze na pewno bedzie to gwarancja jak najstabilniejszego
zasilania dla procesora. A czy jest az tak potrzebne ... tego nie wiem.

> Zintegrowany dziwiek na plycie - czy to prawda, ze dzwiek jest czesto
> zaklocany przez inne podzespoly? Z modeli wybrałem AbitAI7-Guru, choć jest
> na i865, to w testach wypada całlkiem nieźle. A może polecacie coś innego?
> Płyty intela niestety za drogie.
Czasami sie tak zdarza, ze jest zaklocany - ale jest to raczej przypadlosc
produkcji na rynek "low-end". Co do modeli konkretnych niestety Ci nie
pomoge :/.

> Tak, idealne rozwiazanie, tylko znowu koszty astronomiczne. Za jednego
> Raptora 70 mam 2 WD 160GB SATA polaczone na Raidzie. Czy ten dysk jest az
> tak dobry?
Mozesz zawsze system miec na obecnej 160 i dokupic 2x 160 na raida :).
Oczywiscie
trzeba mierzyc zamiary na mozliwosci wiec mysle, ze 1x raptor na system +
obecna
160GB na dane wystarczy a przy kolejnym przyplywie kaski dokupisz drugi dysk
(jesli ta 160 jest na SATA).

> Antec 380W to koszty ponad 730, Chieftec za obudowe z 360W zasilaczem chce
> ok. 470. Wystarczy taki, czy moze rozwazyc kupno najprostszej obudowy i
> porzadnego zasilacza 420W, cena wyjdzie jak za Chiefteca?
Jesli znajdziesz taka bude, ktora ma dla Ciebie wystarczajaco duzo miejsca i
odpowiednia jakosc to oczywiscie ze warto rozwazyc jej kupno i dokupienie
420
Chiefa. Antec moze rzeczywiscie zbyt drogi :/.

> Podsumowujac, wypisalem sobie sugerowane czesci i cena wyszla
astronomiczna.
> Prosze o sugestie, gdzie mozna dokonac ciec, zeby sie zmiescic w 5K:
>

> OCZ PC3200 2x512MB Premier Kit 1395
Nie da się taniej jakis porzadnych Kingstonow czy czegos innego firmowego ?

> WD Raptor 36.7 GB 500
> 2x WD 120 GB SATA 712
Tak jak napisalem - dyski tak jak uwazasz ale oczywiscie nie warto sie
wykosztowywac za wszelka cene - moze chwilke poczekac na druga 160 ?

> Razem 6029! A może na śląsku polecacie jakiś inny sklep, bo Proline mnie
> ostatnio nieco wkurza (z drugiej strony mam bliziutko).
Ja nie z tych okolic :(

> pozdr,
> Bufi

Pozdrawiam