Re: Nowy komputer - proszę o sugestie

Autor: Bufi <michalbu_at_pf.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 14:12:28 MET DST

Użytkownik "Maciek Mystkowski" <mattm@plusnet.pl> napisał w wiadomości
news:cgevu4$l27$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Asus, Gigabyte. Modeli nie podam (kwestia jakie dodatkowe wyposazenie
> potrzebujesz - dzwiek-integra, lan itp) ale dla Intela to raczej chipset
> i875, dla AMD - Nforce, ewentualnie Via KT600 lub KT 880.

Zdecydowałem się na Prescotta i tutaj kolejnych kilka pytań. Podobno
strasznie się grzeje, czy Zalman CNPS7000A-AlCu da mu radę?
Gdzieś przeczytałem, że pod nowe procesory P4 zalecana jest płyta z 4fazowym
zasilaniem czy coś takiego, kolejny chwyt marketingowy, czy smutna prawda?
Zintegrowany dziwiek na plycie - czy to prawda, ze dzwiek jest czesto
zaklocany przez inne podzespoly? Z modeli wybrałem AbitAI7-Guru, choć jest
na i865, to w testach wypada całlkiem nieźle. A może polecacie coś innego?
Płyty intela niestety za drogie.

> Bo to sie robi inaczej - skoro Raid 0 tzn. ze chodzi o predkosc nie o
> bezpieczenstwo - tak wiec kupujesz Raptora 70 na system + 2 dyski na
> macierz, na ktorej bedziesz przechowywal obrabiane pliki (w Raid 0 im

Tak, idealne rozwiazanie, tylko znowu koszty astronomiczne. Za jednego
Raptora 70 mam 2 WD 160GB SATA polaczone na Raidzie. Czy ten dysk jest az
tak dobry?

> Kazdy Chiectec i Antec :D no prawie - konkretnych modeli nie podam bo jest
> ich coraz wiecej do wyboru do koloru lae zasilka przy takiej konfiguracji
co
> najmniej 360W jak nie 420W.

Antec 380W to koszty ponad 730, Chieftec za obudowe z 360W zasilaczem chce
ok. 470. Wystarczy taki, czy moze rozwazyc kupno najprostszej obudowy i
porzadnego zasilacza 420W, cena wyjdzie jak za Chiefteca?

Podsumowujac, wypisalem sobie sugerowane czesci i cena wyszla astronomiczna.
Prosze o sugestie, gdzie mozna dokonac ciec, zeby sie zmiescic w 5K:

Intel PIV 3,00GHZ 800/1M Prescott BOX 959
Zalman CNPS7000A-AlCu BOX 165
Abit AI7-Guru 445
Chieftec BX-02-B-B-SL ATX 360WATT 479
OCZ PC3200 2x512MB Premier Kit 1395
WD Raptor 36.7 GB 500
2x WD 120 GB SATA 712
Sapphire R9800Pro 128MB 955
LiteOn DVD R/RW +/- SOHW1213S BOX 319
Myszka + Klawiatura 100

Razem 6029! A może na śląsku polecacie jakiś inny sklep, bo Proline mnie
ostatnio nieco wkurza (z drugiej strony mam bliziutko).

pozdr,
Bufi