Re: Czy athlon mobile 2500+ potrzebuje sterownikow?

Autor: Xob <xob_at_blokersi.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 23:20:38 MET DST

> No nie ma... ale moje pytanie jest czy windows instlaujac serwonik do
> unknown procesor nie zwalnia mi czegos w grach i programach? Np. czy
> wszystkie instrukcje titp dzialaja ok?

Działają
Jedyne co to BIOS na podstawie fsb, mnoznika i ilosci cache nie moze sie
doszukac co to za proc ( a dokladnie nie wie na ile go okreslic ).
Rozni producenci plyt roznie do tego podchodza.

Niektorzy determinują oznaczenie na podstawie cache i mnoznika ( dla FSB
przyjmując tolerancje +- 20/30 mhz ).
Odblokowanie dodatkowych funkcji na procesorze na tyle skutecznie myli bios
ze ten nie ma innego wyjscia jak wyswietlic Unknown CPU lub Unknown K7... :>
Z intelem sprawa jest o tyle prostsza ze tam nie ma zbyt wielkich szans na
modowanie samego procesora - jedyne na co mozna sobie pozwolic to li tylko
podkrecanie przez FSB.
AMD pozwala na wiele więcej ( vide zmiany Duron Applebread -> A XP, czy
Thorton -> Barton, lub zmiany FSB ze 133 -> 166 -> 200, zmiany mnożnika ).
A że w AMD od tych parametrow zalezy wiele - to i BIOS czasami poprostu
glupieje.

Jednak w żadnym momencie nie wplywa to na wydajnosc ani na stabilnosc pracy.