Re: dysk sata

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 15:17:20 MET DST

maciej wrote:

> Mam taki problem wszystko bylo ok gosc przyniosl mi kompa i mowi ze mial
> kupe wirusow, trojanow itp. no i pmagic skasowalem partycje wyczyscilem
> mbr i jak instaluje win xp to instalator krzyczy mi ze nie ma zadnych
> dyskow

po 1) super zrobiles, ze skasowales te partycje i pewnie razem
z danymi klienta - akurat w dzisiejszych czasach juz nie ma
popularnych wirusow MBR - bo i niby po co?? no, ale zeby nie
kasowac, tylko usunac wirusa, to trzeba sie sie znac, zas
skasowac caly dysk to byle kto potrafi;

po 2) no wlasnie trzeba sie znac - moze bys sie chociaz zapoznal
z instrukcja obslugi oprogramowania, ktore instalujesz; przeciez
sam instalator wysiwetla przez kilkanascie sekund napis: "press
F6 to install [...] SCSI or RAID controller"; wtedy trzeba mu
pokazac odpowiedni sterownik do kontrolera HDD - przeciez ten
dysk jest takim kabelkiem przypiety do takiego wystajacego czegos
na plycie glownej; a to wystajace cos jest z takim malym krzemowym
czyms polaczone i OS musi miec sterownik, zeby sie z tym malym
krzemowym dogadac;

ada;s