Re: padly partycje - POMOCY

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 07:02:28 MET DST

Sun, 22 Aug 2004 13:07:03 +0200, na pl.comp.pecet, dropsec napisał(a):

> Witam
> Prosze o pomoc.
> Dysk 40 GB podzielony byl na 4 partycje. W tej chwili mam taka sytuacje ze
> mam podlaczony MASTER 120 GB i SLAVE ten 40 GB. Jednak tego 40 gb nie widac
> w ogole w windowsie. W biosie jest wykryty.
> Teraz tak:
> niemam jak go sformatowac bo go nie widac.
> niemam jak odzyskac dane bo kazdy progs wypisuje ze
> Error 23 during read LBA: (od 0 do ... konca)
> czy mam uszkodzony dysk fizycznie? (chyba raczej to niemozliwe..)
> Niewiem co zrobic? moze znalezc kopie bootsektora i podmienic? ale jak to
> [...]

Uruchom sobie Knoppixa z płyty i spróbuj zgrać dane na tego 120 GB (pewnie
miejsca masz dość :-)). Knoppix powinien dysk wykryć - Linuxy w tym ponoć
są dobre. Potem sformatuj dysk i podziel ponownie na partycje, powinien
działać. Jak Knoppix tego nie zobaczy - to dupa, raczej nie odtworzysz.
Aha - najpierw najlepiej sprawdź taśmy czy nie są połamane, krzywo włożone
itp.

--
Pozdrawiam
MadMan