Re: jaka płyta z grafiką pod pentium

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 09:37:23 MET DST

Stefan wrote:
> Nie ma się co za bardzo podniecać prędkościami procka, oglądałem tabele z
> testami, w praktyce można zyskać 5 - 10 %, co jest bez znaczenia dla tych
> którzy nie używają 3-wymiarowych gier.

Coś źle patrzyłeś. Różnica między Celeronem Northwood-128
a Athlonami XP potrafi być dwukrotna przy niższej cenie
Athlona.

> To po pierwsze. Po drugie doradcy wcale nie są tacy głupi. Użykownicy tego
> komputera kierują się zastosowaniem programów finasowych, a te niestety czasem

Po pierwsze, trzeba było o tym napisać. Akurat takie zasto-
sowanie byłoby *ostatnim*, o jakim pomyślałbym wybierając
dla użytkownika "pierwszy komputer". Bardziej przychodzą
na myśl gry, Internet i prace biurowe.

> mogą spłatać figla pod innym procesorem

Taaaak? Pokaż przykład. Nie widziałem jeszcze programu
źle działającego na Athlonie (a już tym bardziej *dobrze
napisanego* programu).

> (firmy finansowe nie odważą się na inny
> komputer, musi być intel, nikt nie zaryzykuje.

A to dlaczego?

> Po trzecie proponuję poczytać na
> stronie firmowej Intela, które płyty są Intel compatible.

Co to zdanie ma znaczyć? Nie widzę jego sensu.

> Po czwarte Celerony
> są zimne (25 stopni), w małym pokoju nie jest duszno, i można łatwo zmniejszyc

A gdzie to takie bajki wyczytałeś? Akurat Celerony z rodziny
Pentium 4 grzeją się prawie tak samo jak Pentium 4, a więc
dość mocno! Northwood-128 nieco mniej niż Wilamette i Pres-
cott, ale dalej Durony są chłodniejsze. Pomijam już fakt
przelicznika wydajność/tracona energia, wyjątkowo niekorzystny
dla Celeronów Wilamette-128 i Northwood-128. To nie Tualatin,
żeby przy niewielkim poborze mocy miał piękną wydajność.

> Po piąte lepiej kupić coś taniego,
> a za rok wyrzucić i zmienić, mniej boli.

Komputer obecnie kupiony może spokojnie służyć trzy lata.

Poza tym Athlon wyjdzie taniej niż Celeron, więc ten argument
też upada.

Celeron (poza ew. Celeronem D) to inwestycja chybiona w
każdym calu. Jak ktoś koniecznie upiera się na Intela, to
musi brać albo Celerona D, albo "pełne" Pentium 4, jeżeli
nie chce przepłacić za złom. Tutaj nie liczą się już nawet
aspekty techniczne (bo w końcu nawet wolny Celeron wielu
użytkownikom wystarczy) ale ekonomiczne -- Celeron jest za
drogi jak na swoje marne możliwości!

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |