Re: jaka płyta z grafiką pod pentium

Autor: Stefan <stefan33_at_autograf.pl>
Data: Sat 21 Aug 2004 - 22:08:04 MET DST

> Warto też pamiętać, że nie ma takiego czegoś jak "pierwszy
> komputer". Komuś, kto chce motor, nie kupuje się chulajnogi,
> zatem i pierwszy komputer danej osoby musi być poskładany
> z myślą o jego zastosowaniach i odpowiednio do nich mocny.

Ponieważ niektórzy z Was chcą pomóc i namówić na Durona lub Athlona zamiast
Celerona, kilka słów uzupełnienia.
Nie ma się co za bardzo podniecać prędkościami procka, oglądałem tabele z
testami, w praktyce można zyskać 5 - 10 %, co jest bez znaczenia dla tych
którzy nie używają 3-wymiarowych gier.
To po pierwsze. Po drugie doradcy wcale nie są tacy głupi. Użykownicy tego
komputera kierują się zastosowaniem programów finasowych, a te niestety czasem
mogą spłatać figla pod innym procesorem (firmy finansowe nie odważą się na inny
komputer, musi być intel, nikt nie zaryzykuje. Po trzecie proponuję poczytać na
stronie firmowej Intela, które płyty są Intel compatible. Po czwarte Celerony
są zimne (25 stopni), w małym pokoju nie jest duszno, i można łatwo zmniejszyc
obroty wiatraczka, będzie komfortowa cisza. Po piąte lepiej kupić coś taniego,
a za rok wyrzucić i zmienić, mniej boli.
Dodam jeszcze że Asus odpada bo niektóre karty graficzne źle pracują z płytami
Asusa (vide strona firmowa Matroxa).
Na tym kończę swój komentarz, jeśli ktoś podpowie zgrabna płytkę, będę
wdzięczny.