Re: jaki opornik do wiatraka na celeronie

Autor: niebieski <news.krys.wytnij_at_to.poczta.gazeta.pl>
Data: Sat 21 Aug 2004 - 08:30:02 MET DST

Dnia 20.08.04 16:02, Użytkownik Jacek napisał:

> Ostatnio mój wiatrak na celeronie boxie 2.4 głośniej pracuje, chciałbym mu
> zmniejszyć obroty. Jaki opornik wstawić na kablu wentylatorka żeby obroty
> spadły powiedzmy o 50% ?
> Pzdr. Jacek

Zamiast opornika proponuję wstawić żarówkę. Za względu na nieliniową
charakterystykę nie będzie problemu ze startem wentylatora. Wstawienie
opornika może się zakończyc tym, ze pewnego dnia wentylator nie ruszy.
Żarówka też ma swoje wady - może się po jakimś czasie przepalić, ale
można dobrać taką, która będzię się tylko lekko żarzyć. Próby zacznij od
żarówki 12v/1,2W - kupisz ją na stacji benzynowej :-)
W każdym razie nalepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie elektronicznego
regulatora obrotów.

--
Pozdrawiam . . .
                 . . . Niebieski