Re: Jaki dysk?

Autor: yabadu <yabadu_n0n4m3_at_n0_sp4m_wp.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 18:55:56 MET DST

Maciek "Bieniu" Bieniek wrote:

> Mam zamiar zminic dysk twardy. Wazne sa dla mnie przede wszystkim
> wydajnosc oraz cisza. Zastanawiam sie nad dyskiem Seagate 160 GB 7200,
> SATA NCQ. Moj kontroler na płycie nie obsługuje NCQ ale rozumiem ze ta
> technologia jest kompatybilna wstecz. A może zamiast takiego
> roziązania kupić dwa dyski po 80 GB i zrobić z nich RAID 0. Lepsze
> osiągi ale także głośniej. Poradźcie coś. Może lepiej wziąść dwa
> Samsungi i znich zrobić raida. Słyszałem, że sąciche bardzo. Ale ja
> jakoś nigdy Samsungowi nie ufałem.

Do zastosowania domowego, ewentualnie na maly serwerek to idealne
wyjscie. Samsung? Czemu nie?

Od 10 lat uzywam glownie Samsungi. Po drodze bylo jeszcze kilka innych
firm, ale zaden z dyskow superhiperbombowych "najlepszych" firm nie
doczekal do dzisiaj.
Dla przykladu ma: 420 MB, 1,2 GB, 4,3 GB, 40 GB i 80 GB - wszystko Samsunga!
Nawet jesli jeden z nich padnie to i tak nie ma to porownania z innymi
producentami, ktorych juz dawno przestalem lubic ;)

No i pamietaj, ze Samsung jako jedyny uchylil sie 2 lata temu przed
obnizeniem okresu gwarancji - zawsze mial 3 lata!

Yabadu!