Re: Samsung vs NEC

Autor: yabadu <yabadu_n0n4m3_at_n0_sp4m_wp.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 18:18:49 MET DST

Yanoosh wrote:

> Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości

> Jest powszechne przekonanie, że komputery psują wzrok, wygląda to na kolejny
> mit, nie uzasadniony rzetelnymi badaniami naukowymi, jak wiele innych
> błędnych mitów. Niewątpliwie, wzrok może sie męczyć, podobnie jak męczymy
> się biegając, pływając, jeżdżąc na rowerze, ale jest to zmęczenie korzystne
> dla zdrowia i dla ogólnej sprawności, jest to trening. Ja od dziecka
> godzinami czytałem książki, gazety, czasopisma, od paru lat spedzam trochę
> czasu przy monitorze i nie zauważyłem zadnego pogorszenia wzroku, żadne
> [...]

Badania naukowe? Oczywiscie, a ich wynikiem jest powstanie dzialu
nazywanego ergonomia oraz pojecia ergonomia stanowiska pracy przy
komputerze.

Zle uzytkowanie oczu je psuje. Jesli czytasz literature i "papierki"
przy dobrym oswietleniu, potrafisz czasami oderwac wzrok od monitora,
zeby oczy troche "potrenowaly", odpowiednio ustawiasz kontrast na
monitorze, to miales duze szanse na niepogorszenie wzroku.

Wzrok moze kazdy sobie popsuc, jak i maksymalnie dlugo go uszanowac.
Wybor zalezy do uzytkownika ;)

Yabadu!