Re: Dysk 160GB Hitachi czy Samsung?

Autor: Luka Vandergaart <none_at_to.be.found>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 15:52:41 MET DST

Mikolaj Tutak wrote:

> Tego jezyka to ja nie bardzo :-], ale mozna sie domyslac po
> wartosciach.

Obrazki sa uniwersalne :)

> ale tu sa rozne kontrolery i plyty, wiec porownanie kiepskie.

Ale obraz jako taki jest.

> OK, najnowsze Samsungi (P80) maja wydajnosc porownywalna z czolowka
> dyskow. Ciekawy jest dosyc szybki zapis Samsungow, niestety odczyt i
> obciazenie procesora nie sa juz takie fajne.

Odczyt tez jest na wysokim poziomie a obciazeniem proca przy HDTach-u
akurat bym sie nie sugerowal :)

> Niestety nie znalazlem zadnych pradziwych testow (np.: "file server",
> "web server", "database server" itp.), proste testy typu
> zapis-odczyt czesto nie sa miarodajne (np. dyski Hitachi maja TCQ,
> najnowsze Seagatey maja miec NCQ).

Oczywiscie, ze nie sa miarodajne. Miarodajne sa tylko wlasne porownania
we wlasnym srodowisku z aplikacjami jakich sie samemu uzywa :)

Mysle, ze chodzilo Ci o to:
http://storagereview.com/articles/200401/20040112SP1614N_4.html

Jak widzisz nadal w czolowce przy czym zauwaz, ze _zaden_ z tych dyskow
nie jest kierowany na rynek serwerowy. TCQ zupelnie nie sprawdza sie w
zastosowaniach domowych a nikt powazny i tak nie stawia serwera z
dyskami IDE.

Pozdrawiam

--
It is not worth an intelligent man's time to be in the majority. By
definition, there are already enough people to do that. (G. H. Hardy)