Re: Dysk 160GB Hitachi czy Samsung?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[at>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 10:30:03 MET DST

Luka Vandergaart wrote:

> http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=11&skrivelse=231

Tego jezyka to ja nie bardzo :-], ale mozna sie domyslac po wartosciach.

> tylko odczyt:
> http://forum.tweak.pl/about55082.html

ale tu sa rozne kontrolery i plyty, wiec porownanie kiepskie.

> Nijak sie to ma do Twoich slow "porownywanie ich do Szajsunga to jakas
> pomylka - zupelnie inna liga". W innych niz HDTach testach jest raz
> lepiej raz gorzej ale nadal na _wysokim_ poziomie. Sam u siebie mam
> dyski i IBM-a i Samsunga i jestem z obu zadowolony.

OK, najnowsze Samsungi (P80) maja wydajnosc porownywalna z czolowka dyskow.
Ciekawy jest dosyc szybki zapis Samsungow, niestety odczyt i obciazenie
procesora nie sa juz takie fajne.
Niestety nie znalazlem zadnych pradziwych testow (np.: "file server", "web
server", "database server" itp.), proste testy typu zapis-odczyt czesto nie
sa miarodajne (np. dyski Hitachi maja TCQ, najnowsze Seagatey maja miec
NCQ).

--
pozdrawiam
      Mikolaj