Re: Szczyt amatorstwa

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 11:07:45 MET DST

scx wrote:
> Witam
>
> ECS K7VTA3, później że doszukałem że PCB 1.0
> A wgrałem BIOS PCB 2.0e... Bo na dole płyty była nalepka 2.0.
> Podczas uaktualniania BIOSu (Award) nic nie protestował, wyłączyłem,
> wyjąłem na chwilę baterię, wsadzam z powrotem, odpala się, i tu zonk:
> keyboard error or ne keyboard present

Ale dlaczego odrazu po programowaniu BIOSu resetowałeś CMOS?! Tak nie wolno
robić... Poza tym nie sądzę, żeby to była wina złej wersji BIOSu. Sam
wielokrotnie wgrywałem BIOSy pod inne numery PCB niż podaje producent (np.
na płycie K7S5A PCB 3.1 nie raz wgrywałem BIOS od PCB 5.0 czyli od K7S5A
Pro) i nigdy nic złego się nie działo - komputer działał jak należy. Może
przesadziłeś wyjmując tą baterię odrazu po flashowaniu, a może się nie
uziemiłeś wystarczająco i wyjmując baterię tycnąłeś gdzieś płytę główną,
przeskoczyła iskra i po kontrolerze...

--
< Piotr "Szpon" Slawinski