Co może zakłócać pracę kontrolera IDE

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_wytnij.tlen.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 08:27:33 MET DST

Witam

Moja znajoma ma komputer na płycie DFI CS60-EC (chipset i815). Dysk 30GB
Fujitsu jako Master@IDE1 oraz napęd CreativeDVD jako Master@IDE2.
System (win98 notabene) zaczal w pewnym momencie zgłaszać kłopoty z
dyskiem. Nagle po kolejnym restarcie pojawił się "Boot failure".
Wziąłem dysk na tapetę i okazało się, że jest tam jakaś kaszana w
układzie partycji i dane nie do odzyskania (TestDisk, PCRecovery itp.)
Sformatowałem, zainstalowałem system i resztę. Pochodził kilka godzin i
znowu pojawił się problem.
Zasugerowałem wymianę dysku, znajoma się zgodziła. Po instalacji systemu
po kolejnym restarcie znowu "Boot failure" i sieczka na dysku.
I tu zdębiałem. Nowy dysk w 100% sprawny (chodził kilka dni na testach w
moim kompie).
A teraz pytanie: czy coś może zakłócać pracę kontrolera IDE w taki
sposób, że co jakiś czas kontroler robi sieczkę na dysku

Ten napęd DVD na drugim kanale jest podejrzany. Nie można z niego
wystartować kompa ani żaden sterownik DOSowy go nie widzi. Czy winny
może być ten napęd ?

Podejrzewam jeszcze baterię BIOSu, bo problem zawsze się pojawia po
restarcie, ale jakoś w to nie wierzę :/

--
Pozdrowienia
Radek Cichy