Re: ASUS A7N8X-E i dżwięk 5.1

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Tue 17 Aug 2004 - 09:37:51 MET DST

Scottos napisał(a):

> Mam powyższą płytę i teraz dokupiłem sobie zestaw głośniczków 5.1 na wejścia
> analogowe. Płyta ta ma 5 jacków z tyłu i byłem przekonany, że na fron
> wykorzystuję po prostu LINE OUT na tył REAR a na centralny i sub ten trzeci.
> Tym czasem soft (oraz testy) kazał mi podłączyć wszystko pod LINE OUT, MIC
> oraz LINE IN.

Co za soft? Nie ufaj nigdy programom, a tymbardziej uniwersalnym.
Najtańsze płyty główne i karty dzwiękowe żeby zaoszczędzić na złączach
używają kosztem miktofonu i wejścia liniowego obsługę 6 głośników.
Akurat tej klasy płyta główna co ASUS ma oddzielne wtyczki i tych
używaj. Oczywiście głupi windows i tak przy konfiguracji ustawi swoje
(zabierze mikrofon i line in). Wyłącza sie to w opcjach zaawansowanych
windowsowych suwaków do głośności dzwięku. Poza tym zainstaluj najnowsze
sterowniki http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp (nForce
Drivers->Unified Driver). Jest tam najnowszy nvMixer z kreatorem
konfiguracji głośników 5.1 i 4.1. Zresztą poczytaj wątek "Nforce i Sound
storm" z 15 sierpnia.