Re: bios epox 8rda31

Autor: Mad <musiol5_at_chyba.wiesz.ze.tego.tu.nie.ma.gazeta.pl>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 22:47:32 MET DST

Użytkownik "Tomek" <tomcub@o2.pl> napisał w wiadomości
news:cfo067$2be$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mad, chyba masz racje z ta poprawą pedkości transferu.
> Przedtem płyta miała ULTRA ATA44, zamiast 66, a w tym biosie naprawili ten
> błąd.

Hmm, u mnie zawsze było widoczne nominalnie UDMA6 - ATA/ATAPI-6 (jest taki
program pod Win dołączany z płytą głóną - SATARaid). Z tego co czytałem na
innych forach, to prędkość transferu była sztucznie ograniczona przez
problemy chipsetu nForce2 z obsługą SATA, a szczególnie przez problemy jakie
sprawiał kontroler SATA Sil3112A. Ja sam miałem z nim niezłe przejścia:
zawieszanie się kompa, zapętlanie dysku i "postukiwanie" głowicami
(wymienione 2 płyty główne i hdd). Teraz zdarza się to niezmiernie rzadko i
wygląda na to że rzeczywiście coś z tym zrobili.

Mad