Re: Defrag i klapa. :-((

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 13:31:42 MET DST

Użytkownik "Maria" <mariamarcinkowska@list.pl> napisał w wiadomości
news:411f42fc@news.home.net.pl
> Witam.
> Nie jestem pewna, czy to odpowiednia grupa - jezeli
> nie - z góry przepraszam. :-((
>
> Oto mój problem:
> Zrobiłam wczoraj defragmentacje dysku D.
> I nic więcej. Sprawdziłam tylko poczte.
> Wszystko chodziło O.K. - po czym dziś rano okazało się,
> że nie ma dysku D! I E też... :-)))
> Wczoraj przed tą "operacją" i po niej były.
> Problem polega na tym, że na dysku D są dane z frmy mojego ojca
> i będzie nieprzyjemnie jak wróci z urlopu...

D, E - to pewnie były dyski logiczne na partycji rozszerzonej. Cóż,
jeśli chcesz sama sobie z tym poradzić, to czeka cię mały kurs z budowy
dysku i partycji - proponuję rzucić okiem na te linki:
http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=497&mid=1081&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=1286

http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=583&mid=1253&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=1297

http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=501&mid=1085&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=1344

http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=504&mid=1088&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=1390

A potem uruchomić (nie instalować na hdd!) program BootIt (omówiony w
ostatnim z artykułów) i sprawdzić, czy istnieje partycja rozszerzona, a
jeśli nie (zamiast niej jest puste miejsce) - to poleceniem Undelete ją
odtworzyć. Wraz z partycją rozszerzoną pojawią się także oba "zagubione"
dyski logiczne. Do tego samego można też użyć TestDisk, jest to jednak
program trudniejszy w obsłudze. Koniecznie zrób sobie przedtem kopię MBR
spod tego BootIt.

/odpowiadając zmień px na pl/