Re: Pamięć

Autor: Madab <omita_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 18:25:17 MET DST

> Ja mam na BX 2x256MB PC 133 i jest poprawnie rozpoznawane. Problem lezy w
> tym ile modulow jest na plytce czyli inaczej piszac ile pamieci ma 1 kosc.
> Dla 256MB sa tzw. pamieci dwustronne czyli 16 kosci po 16MB. Dla 128 MB
> bedzie to 8 kosci 16MB. Sa to maksymalne pojemnosci jakie jest w stanie
> obsluzyc chipset BX. Jesli sa to kosci 32MB beda dzielone na pol i tak 128
> bedzie 64MB a 256MB jako 128 MB (z tym przypadkiem juz sie u mnie
> spotkalem).
> MZ

Umnie tak jest chyba. A że mój komp ma tak starą płytę główną
/FIC PA-2010+ z chipsetem VIA Apollo 580VPX; posiada cztery gniazda SIMM
i dwa DIMM, co pozwala na zainstalowanie do 512 MB pamięci operacyjnej typu
FPM, EDO lub SDRAM, dostępne są wersje wyposażone w 256 lub 512 KB pamięci
podręcznej drugiego poziomu typu Pipelined Burst - wg instrukcji /,
że widzi tylko połowę pamieci. Zamiast 2x128 BX-ów widzi około 2x64, a
dokładnie razem widzi 133 albo 127MB.
Pozdrawiam
Arek