Re: wybor monitora LCD

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 14:43:16 MET DST

Proces Rafał Kasza <rkasza@o2.pl.no.spam> zwrócił błąd:
> Jako ze zalezy mi na moim wzroku zdecydowalem sie na LCD 17". Chcialbym
> zmiescic sie w 2,3-2,5 kpln.
> Komputera uzywam do:
> - czytania (czesto)
> - programowania (czesto)
> - prac biurowych (czesto)
> - ogladania filmow dvd, divx (czasami)
> - retuszu cyfrowych fotek przed wyslaniem do labu (czasami)
> Nie gram w gry i zdecydowanie nie potrzebuje glosnikow w monitorze.
> Czy mozecie mi polecic jakis konkretny model lub zdecydwanie ktorys
> odradzic?

Ja wybierałem bardzo długo do podobnych zastosowań i dodatkowo gier, ale
nie strzelanek 3D. W końcu zdecydowałem na Samsung 173T, ale jest kilka
podobnych tańszych o zbliżonych parametrach. Napiszę o zaletach:
- dobre kąty, można oglądać filmiki w kilka osób
- równomierne podświetlenie
- duże możliwości regulacji ostrości i kolorów przy VGA
- można podłączyć do DVI i VGA, oba kable w komplecie
- duży jak na LCD zakres regulacji jasności
- przełącznik ustawień (MagicBright) do szybkiej zmiany jasności
- pivot - świetna sprawa do oglądania dokumentów i pisania na A4 w 100%
- cena poniżej 2,5 kPLN, choć gdzieniegdzie jest droższy
- czerń jest naprawdę czarna, zwłaszcza przy obniżonej jasności
- ładne kolory, ale co do retuszu foto to chyba tylko amatorsko... choć ja
widziałem tyle CRT ustawionych beznadziejnie pod kątem kolorów, że głowa
mała ;) - do zdjęć lepszy jednak niż zwykłe TN+ bo ma lepsze kąty
- mozliwość regulacji wysokości i pochylenia
- dodatkowy wyłącznik zasilania

Wady (niektórych jeszcze nie znam na pewno):
- trzeba dobrze wybrać egzemplarz, bo Samsung nie umożliwia wymiany za
zepsute piksele tak jak np. iiyama (choć ona też w ograniczonym zakresie)
- o tym tylko słyszałem - smużenie w gierach (matryca PVA), choć dla mnie
to CRT bardziej smuży
- przy dużej jasności spada kontrast

Inne: podstawka multimedialna ma głośniczki, ale nikt nie zmusza do ich
stosowania. Oprogramowanie pivot pro i do regulacji kolorów. Bezproblemowa
praca pod linuksem (niektóre samsungi można regulować tylko oprogramowaniem
dla windowsa).

Aktualnie używam przez DVI na 75Hz, choć producent podaje optymalne
odświeżanie 60Hz dla obu wejść. Nic mi nie miga.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze