Resety Kompa ??

Autor: [M]°[A]°[N]°[i] <kczosnyk_at_[nospam>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 11:40:47 MET DST

Witam Serdecznie!
    Sytuacja wyglada nastepujaco : kupilem niedawno dysk MAXTOR 6Y160PO, na
ktory wrzucilem system WinXP prof. Chodzi bardzo ladnie z tym ze nieraz ma
dziwne zachowania, a mianowicie potrafi jakby zawiesic na chwilke system
[mozna ruszac myszka, reszta jest "nieaktywna"], a on w tym czasie wydaje
dziwne dzwieki - tak jakby chcial sie rozpedzic i nagle siada. Roznie to
trwa, od paru sekund do 2min az sie odwiesza, a dysk normalnie zaczyna
chodzic. Takie zachowania z regoly powtarzaja sie kilka krotnie po sobie,
tzn jesli juz sie pojawiaja to kilka z rzedu, a jak nie to system chodzi
pare dni i jest wszystko oki.
    Inny objaw dziwnego zachowania to jak zapuszczam kompa na noc - dziwne
resety, wymuszone zamkniecia systemu z powodu naruszenia czegos tam, z
powodu konfliktu sprzetowego i pojawia sie taki komunikat [niebieskie tlo
itd] : IRG_NOT_LESS_OR_EQUAL ??
    Z poczatku myslalem ze po dokupieniu nowego dysku zasilacz moze nie
wyrabiac, poniewaz mam 3x HDD i 1x nagrywarke, a zasilacz jest 250W - dodam
ze mam Athlona XP 1800+. Jednak po odlaczeniu jedengo z dyskow czestotliwosc
tych zachowan jakby zmalala, ale moze to tylko dziwny zbieg okolicznosci,
wiec trudno powiedziec czy to jego wina.
    Rowniez przyszla mi na mysl wysoka temperatura dysku, bo podobno one sie
grzeja troszke, wiec moze elektronika sie przegrzewa. Mam zainstalowany HDD
Thermometer i pokazuje 42-44C, nawet przy intensywnej pracy temp. nie
przekraca 46C, wiec jesli sa to prawidlowe odczyty to wysoka tempearture
mozna wwykluczyc. Chociaz nie tak do konca, poniewaz jak przykladam inny
czujnik [zewnetrzny] na gorna powierzchnie dysku [nie chodzi o elektronike]
to nieraz sie zdarza ze temp. jest powyzej 50C a program pokazuje np. 43C -
wiec cos tu jest nie tak - hmmmm??

Jesli ktos ma jakies pomysly co moze byc nie tak z gory bede wdzieczny :)

Pozdrawiam !!!

--
|___ "  Associaçăo de Capoeira  "
|_______ " Mestre Bimba "