Re: Jaka drukarka Canon ??

Autor: rosi <keyser.soze_nospam__at_interia.pl>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 08:41:28 MET DST

Uzytkownik "Piotr" <nospam*pionek_zone@wp.pl> napisal w wiadomosci
news:tojqh0thg2ia0ccfc8ur2iuio67vjr9iss@4ax.com...

> Zastanawiam sie nad najnowszymi trzema modelami
> i250

to jest model podstawowy. ja to nazywam gola drukarka. na minusy nalezy jej
zaliczyc brak podstawki na wydrukowany papier i dosc duza glosnosc - na
poziomie HP. poza tym jest znacznie szybsza od HP w tej cenie...

> i350

ta drukareczka doklada szybkosc, wydruk na papierze foto w formacie 4"x6",
5"x7" i wydruk bezmarginesowy. wady sa te same jak wyzej

> i455

ta drukarka jest pozbawiona akurat dwoch ww. wad - ma odbiornik i jest
cicha - wg mnie zaden HP nie dorowna glosnoscia. do tego znowu jest szybsza
od poprzedniej, dodatkowo masz PictBridge - system wydruku zdjec za pomoca
wbudowanego mechanizmu wydruku aparatu fotograficznego (bez wlaczania
kompa), ale to musi obslugiwac tez sam aparat. mniejsza jest rowniez kropla
i ma 2pl (i250 i i350 - 5pl).

> Do tej pory uzywalem HP, ale to juz koniec ;)

uwazam, ze sluszna decyzja

> Bo Canony wychodza taniej i w kupnie i ekspoatacji.

tylko pamietaj o wydrukowaniu czasem (przynajmniej raz na 2-4 tyg.)
kolorowej strony, zeby glowica nie zaschla

> Tylko, ktory ?
> Glownie chce drukowac tekst, drobna grafike, wizytowki, czasami przyda
> sie opcja foto i czy tu i450 jest strasznie lepsza ?

mniejsza kropla to spora roznica w jakosci, zdjecia z i550 (5pl) wychodza
bardzo dobrze jak sa ostre kolory dobrze nasycone (kiedy druk jest jednolity
i nie widac kropel), z kolei i560 (2pl) radzi sobie rowniez ze zdjeciami w
jasniejszych barwach i wg mnie jakosc jest mocno zblizona do zdjec
termotransferowych. jezeli chcesz wlozyc zdjecie do albumu i sie jemu dosc
dokladnie przygladac, to naprawde warto doplacic te 100zl.

> Moj stary cyfrak robi tylko 640x480, wiec 9x13 wystarczy.......

4"x6" jest wymiarem zalecanym dla tej rozdzielczosci, bo wyzej dostaniesz
"pikselozy", jednak 2pl jest juz niezastapione...

> czy bedzie roznica miedzy i250 a i450 w takich malych zdjeciach
> slyszalem cos ze tak, ale czy warto ?

bedzie roznica w tych 5pl a 2pl... poza tym raczej kup i455, a nie i450, bo
ma tez krople 5pl...

dodatkowym atutem drukarek jest tzw. tryb nocny, ktory je spowalnia, ale za
to jedynie pobieranie papieru daje jakies glosniejsze dzwieki, a reszta
druku jest bardzo cicha... oprocz tego sterownik kazdej z nich ma kreatora
ustawien druku, ktory automatycznie ustawia sterownik optymalnie w stosunku
do nosnika i rodzaju drukowanego dokumentu... do wydruku zdjec dodatkowo
jest warto zaznaczyc jeszcze tylko VIVID Photo, ktore poprawi jakosc barw na
podstawie Exif...

oprocz tego na "wyposazeniu" dostaniesz Easy-Photo Print - bardzo przyjemny
programik do druku zdjec, mowisz co, ile, jaki papier i czy wlaczyc exif, a
on juz sie cala reszta sam zajmuje... drugi to Easy-Web Print - pozwala
skalowac wydruki stron z sieci, zmieniac jakosc i automatycznie skaluje
wydruki nie mieszczace sie na szerokosc, do tego ma "przyciski" szybkiego
druku w trybie Econo lub Standard...