Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 18:21:10 MET DST

leo napisał:

> czy oplaca mi sie robic raid 0 2x WD raptor 36gb.

W twoim przypadku może to być ciekawy pomysł. Raptory już same w
sobie mają znakomitą wydajność, a połączone w RAID 0 pracują
piekielnie szybko, osiągając grubo ponad 60% wzrostu wydajności w
stosunku do jednego modelu.

Z wielu testów wynika, że 2 takie dyski połączone w stripping
przewyższają wydajnością najszybsze na świecie dyski SCSI, których
talerze wirują z prędkością 15000 RPM. Porównując cenę 2 Raptorów
i jednego takiego dysku SCSI + kontrolera U320, wybór staje się
prosty.

Zobacz sam:
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=10&id=690&pg=

Jeśli masz zatem nieco ponad 1000 zł na wydanie i potrzebujesz
szybkiego systemu dyskowego, na pewno odczujesz poprawę
wydajności.

> komputera uzywam do 3d, postprodukcja gdzie zuzycie ramu siega
> 1gb RAM i ~2gb SWAPu. Przy renderingu mocno czyta z dysku

Musiałbyś jeszcze zrobić testy na innej maszynie, czy programy z
których korzystasz potrafią wykorzystać więcej niż 1 GB RAM'u.
Czasami jest tak, że sam system zmusza aplikację do zrzucenia
części danych do swapa. Nie zawsze zwiększanie pamięci w
nieskończoność przynosi oczekiwane rezultaty.

--
                        Pozdrawiam, Sniper