Re: Co lepiej dołożyć by zwiększyć wydajność?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 14:50:52 MET DST

Mariusz napisał:

> jak masz szybki dysk to np. Corel i tak sobie będzie tam
> trzymał wszystko. IMHO dołożenie dodatkowych 256 nie da
> takiego kopa jak porządny procek.

Nie prawda. Szybki dysk jest średnio kilknaście(-dziesiąt) razy
wolniejszy od szybkiej pamięci. Czasami pracuję trochę w Corelu,
Photoshopie, więc znam to z doświadczenia. Kiedyś miałem 256 MB na
Athlonie 1800+, gdy dołożyłem kolejne 256 poczułem nową jakość
tego samego sprzętu.

Poza tym - sam system operacyjny (np. XP) i aplikacja typu Corel
już na dzień dobry zajmuje całe dostępne 256 MB a resztę musi
swapować. Dokładając kolejne 256 MB daje się aplikacji mały kąsek
ten pamięci na własne potrzeby - wreszcie ma _jakąkolwiek_ pamięć,
bo wcześniej nie miała nic :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper