Re: Chlodzenie GFX

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 00:34:42 MET DST

Miroslaw Szejduk wrote:
> Witam
>
> Poszukuje wentylatora (zaczyna juz czasami halasowac a przesmarowanie
> na dlugo nie pomaga) do swojej karty GF 4 4200ti Leadtek A250 i tu
> jest wlasnie problem , poniewaz jest to nietypowa z lekka konstrukcja
> chlodzenia, potezny radiator z dwoch stron karty + ten nieszczesny
> wentylator bardzo nietypowy, chcialbym taki sam kupic aby nie psuc
> wygladu karty. Poszukiwalem w sklepach z elektronika i nic troche
> lepiej w komputerowych ale w jednym sklepie twierdza ze jak wylacze
> [...]

Oj coś wymyślasz :-) Aby nasmarować wiatrak rozwal go na części pierwsze: w
spodzie wyciągnij zawleczkę a następnie wyjmij wirnik. Gdy to uczynisz,
dokładnie, na sucho, przeczyść magnes (wew. część wirnika) i lekko go zwilż
jakimś nie za gęstym olejem (ja używam oleju roślinnego :-) silnikowy nie
sprawdzał się - jest za gęsty). Następnie również dokładnie wyczyść blaszki
zwojnicy (te zamontowane w podstawce) i na zakończenie wpuść jedną-dwie
kropelki oleju do otworu w który wkłada się bolec wystający z wirnika. Daruj
sobie zakładanie zawleczki - zazwyczaj są one tak wykonane, że po zdjęciu,
ponowne jej założenie albo jest niemożliwe albo sprawia, że wiatrak
przestaje się kręcić :-) Magnes znajdujący się w wirniku utrzyma go bez
względu na pozycję wiatraka (nie jestem pewien co do 12cm wiatraków
zasilaczowych, ale z drugiej strony nie widziałem jeszcze żeby ktoś montował
go w innej pozycji niż poziomej) - no chyba, że będziesz go zrzucał z 1
metra :-)

Jak to nie pomoże, to patrz moją odpowiedź na post o kilka wątków nowszy
(znaleźć wiatrak o zgodnym rozmiarze + przykleić).

PS. Takie smarowanie wystarcza mi na 6-8 miesięcy pracy 24 / 7 zanim
wentylator zacznie robić się głośniejszy (ledwo można dosłyszeć ciche
"charczenie" od czasu do czasu; gdy to nastąpi, to nie muszę go smarować
jeszcze przez ok 2 miesiące, bo dopiero po takim czasie robi się na tyle
głośny żeby zaczęło się to na tyle przebijać przez resztę silników w kompie,
aby zacząć być dokuczliwe :-) .

--
< Piotr "Szpon" Slawinski