Re: Kolejność urządzeń na SCSI

Autor: Gabriel <geyb_at_polbox.com>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 14:32:09 MET DST

> hmm, to nie tyle zagrożenie..., ale sterownik scasii szuka urządzeń po całej
> magistrali i jak napotka na terminator to już wie że ma dalej nie szukać,
> jeśli nie napotka to szuka dalej...

No proszę, a ja zawsze myślałem, że terminatory na końcu linii scsi mają
chronić przed powstawaniem zjawiska fali odbitej, która może skutecznie
zakłóćić lub uniemożliwiś tramsisję podobnie jak w sieci ethernet
zbudowanej na koncentryku. Ale skoro terminator jest jak Terminator,
który mówi kontrolerowi "stop, nie szukaj dalej!" to sprawa wygląda
nader interesująco :-)

A teraz odpowiedź do głównego wątku.
1. Na obu końcach linii musi być terminator. Jest on albo w postaci
wtyczki podłączanej zamiast urządzenia scsi albo może być wbudowany w
urządzenie i włączać się za pomocą zworki/biosu lub automatycznie.
2. Urządzenia na magistrali scsi muszą mieć różne identyfikatory (ID) z
zakresu od 0 do 7. Sam kontroler również ma jakiś ID i nie należy o tym
zapominać przy konfiguracji magistrali.

Poprawie skonfigurowana magistrala od razu da efekt w postaci listy
wykrytych urządzeń podczas startu peceta lub po wejściu do BIOS-u
kontrolera (o ile twój kontroler posiada własny bios).

g.