Re: zmiana MAC adresu ??

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 12:39:48 MET DST

Osoba podpisana jako pepe <pepe_81@o2.pl> w artykule
<news:cf98kv$gr2$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:

> Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:cf95p5$cub$1@news.onet.pl...
> Ty ??

Na dodatek gadasz z lustrem.

> spoko tylko trzeba się torche zagłębić w tą tematyke aby odpowiadaćw ten
> sposób i do tego krytykować innych... nie chodzi o zmianę do czasu
> restartu

Po restarcie sterowniki odczytują dane wpisane do rejestru i Windows98
widzą tylko ten MAC. Żeby przywrócić oryginalny MAC karty, trzeba z
powrotem wpisać same zera, zmiana ustawienia na wartość nieobecną może nie
wystarczyć.

> (choć fakt nie wposmniałem o tym, ktos idąc na łatwizne
> pomyśli właśnie tak jak Ty), tylko stałą zmiane..

Właśnie dlatego napisałem, że bredzisz. Nie potrzebujesz zmiany MAC w
systemie, a na karcie. Jeśli karta przewiduje taką możliwość, to możesz
użyć programu działającego pod dowolnym systemem operacyjnym, np.
uruchamiając go z wersji dyskietkowej czy cd-live Linuksa.

> i nie każda karta
> przyjmuje choćby tą zamiane MACa o której tak dumnie piszesz...

Każda karta, która ma sterowniki pod Win98, musi przyjąć taką zmianę, bo
taka jest specyfikacja tej wersji NDIS. Niektóre sterowniki mają to po
prostu zablokowane, np. brak wpisu w rejestrze.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień z<->h w adresie)