Re: Radeon 9100 problem

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 11:40:02 MET DST

> karta Hercules tak jak mowicie.... zasilacz sprawdze dzisiaj w domku i
> napisze jutro..
> reszta sprzetu Athlon 2,4; 512 SDRam, dysk 40GB Samsung, .... itd
Jęzeli masz słąby zasilacz, to takie objawy (kolorowe paski) są jak
najbardziej winą słabego zasilacza. Karty z serii Radeon 9100 są
bardzo wrażliwe na zmiany napięcia, dlatego też jest z nimi tyle
problemów ( a raczej nie z nimi tylko z zasilaczami). Jeżeli
sprawdzasz kartę na innym zasilaczu, to tylko markowym typu Modecom,
chieftec, antec, huntkey (nie żaden L&C, deer, codegen, megabajt).

> za bardzo to nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia karty na innym kompie,...
> ale jak nie bedzie innej mozliwosci to bede musial zakombinowac...
Wtedy to nie będzie innego wyjścia. Trzeba zobaczyć co się sypie -
karta lub komputer.

> i jeszcze jedno.. czy wszystkie te objawy same sie po jakims czasie
> pojawiaja? Wczesniej komp chodzil bez problemu, nic nie bylo grzebane i
> nagle ciach..
A nie dokłądałeś sprzętu do kompa (nie chodzi mi tylko o dyski,
pamięć, ale również o urządzenia USB które też trochę wattów
konsumują). Karta niepodkręcana oczywiście? Możesz również spróbować
zmniejszyć taktowanie karty do 200/200 i zobacz czy problem nie
ustępuje.
Poza tym, wydajność energetyczna zasilaczy maleje wraz z wiekiem, więc
tak też mogło być i w tym przypadku.
Jeszcze jedno co przychodzi mi do głowy to to , że karta może się
przegrzewać (ma za ciepło i się wywala), ale to raczej nie to.

> aaa. i jeszcze jedna ciekawostka.. podczas gry w diablo 2 jak gram na
> directdraw(2d) wszystko chodzi oki i sie nie wywalil ani razu,,, po
> przelaczeniu na 3d ledwo wlazl i zwiecha.... czyli pokazywaloby raczej na
> sterowniki cos...
Można wgrać najnowsze stery, ale wszystko wskazuje na to że to zasiłka
nie wyrabia. Poprostu w 2D karta żre mniej prądu niż w 3D i w 2D
chodzi dobrze (np. Diablo 2) ale w 3D napięcie podawane z zasiłki leci
na łeb na szyję i stypa...

> jednak chyba zrobie tego reinstala calego systemu. w koncu juz prawie rok
> lazi bez reinstallu :)
Jak się za dużo rzeczy nie instaluje to WinXP może łązić sporo dłużej.
U mnie kiedyś starusieńki Win98 chodził bez reinstalu 2 lata i całkiem
znośnie pracował.

> w.
Pozdr. Marcin