Re: Cichy zasilacz, dysk, itp.

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 01:21:26 MET DST

*Paszczak* wrote:
> - cichy, ale szybki dysk (7200 RPM)

Seagate Barracuda 7200.7 ATA133 lub Samsung P80. Nie bierz
WD, bo one są ciche tylko na początku, niestety sprawdziłem
to na sobie. Osobiście mam B7 120GB i... cisza.
A ma przepracowane 7950 godzin, co daje 11 miesięcy...
Za to mam jeszcze drugą identyczną Barracudę i jest niefajna...

> - cichy wentylator do zasilacza
> (ile dB to jest 'cicho'?

Podobno poniżej 25dB nie słychać... Ale wszystko zależy od tego
jak producent mierzy hałas. Miałem parę wiatraków 25dB i strasznie
szumiały, trzeba zwalniać.

W zasilaczu sprawa wygląda zupełnie inaczej. W obudowie, czy na procku
1400-1500rpm to cicho, w zasilaczu nieprzyjemnie głośno.

Możesz spróbować Papsta, o ile nie będziesz miał pecha i nie trafisz
na jeden z turkoczących egzemplarzy (tak jak ja... i wentyl leży
w szufladzie...). Arctic Pro TC u mnie przed dyskiem osiąga 1450rpm,
a wciąga powietrze zza obudowy, więc boję się pomyśleć jakie obroty
będzie osiągał zasysając powietrze z zasilacza...

> No i przydałaby się cicha klawiatura - taka, żeby nie było słychać
> wciskania klawiszy

Chyba pozostaje Ci zwijany gumiak. Ale na takich komfort pracy jest
hm... średni. Tradycyjne plastikowe klawy zawsze po jakimś czasie
będą hałasować.

--
Pozdrawiam
Peeter